Promotiemateriaal (bedrukken)

Promotiemateriaal (bedrukken)

Je producten/diensten onder de aandacht brengen om zo meer omzet te behalen. Bijna elk bedrijf doet het wel. Maar waarom is promotie eigenlijk zo belangrijk en wat valt er onder promotiemateriaal? Je leest het allemaal hieronder….

Promotie en reclame
Promotie wordt vaak verward met reclame maar er is wel degelijk een verschil. Onder promotie kun je alle activiteiten verstaan die de doelgroep overtuigen om een bepaald product, dienst of merk te kopen. Hierbij kun je denken aan kortingsbonnen of gratis weggeven van monsters. Het wordt gebruikt om op korte termijn de verkoop te stimuleren. Deze manier is ook een stuk persoonlijker en kostenefficiënt dan reclame. Daarbij duurt het een stuk langer totdat je verschil gaat zien in de omzet en dus kost het meer geld. Reclame is een promotiemiddel dat wordt ingezet om via betaalde, en geselecteerde media, de publieke aandacht op een bepaald product of dienst te vestigen. Reclame valt wel onder promotie maar de twee begrippen zijn dus niet hetzelfde. 

Waarom promotie?
Naamsbekendheid is erg belangrijk voor je bedrijf. Hoe meer naamsbekendheid je hebt, hoe meer je verkoopt. Promotie is niet alleen zorgen voor meer omzet maar ook de manier waarop je, als bedrijf, communiceert met je klanten. Doordat je bij promotie persoonlijker te werk gaat, geef je klanten het gevoel dat ze speciaal zijn en aan hen wordt gedacht. Zo zijn ze sneller geneigd om iets terug te doen. 

Promotiemiddelen
Promotiemiddelen zijn middelen die worden ingezet om potentiële afnemers te informeren over alles van een product.  Er zijn veel verschillende middelen die je in kan zetten om een product of dienst te promoten. Dit kan zowel offline als online. De combinatie van deze twee zorgt ervoor dat de aandacht die je krijgt zo breed mogelijk wordt. Voorbeelden van online promotie zijn:

  • Sociale media

  • SEO/SEA

  • Google adwards

  • E-mail 

Bij offline promotie kun je denken aan: