Zoeken

Veelgestelde vragen

Contact
Voor afhalen
Maandag t/m donderdag van 08:00 - 21:30
Vrijdag van 08:00 - 18:00
Zaterdag & zondag van 09:00 - 18:00

De klantenservice
Maandag t/m donderdag van 08:00 - 21:30
Vrijdag van 08:00 - 18:00
Zaterdag & zondag van 09:00 - 18:00

Bekijk onze pagina Verzenden en levering voor onze levermogelijkheden, zoals ochtendbezorging' en bezorging bij een pick-up point in Amsterdam.

Heb je een klacht, neem dan contact op met de klantenservice.
Wij streven naar een vlotte afhandeling (binnen twee werkdagen). Stuur je klacht met een foto van wat er verkeerd gegaan is in een email naar: klacht@printenbind.nl of stuur een berichtje in onze live chat (rechts onderaan de pagina). Wij kunnen dan precies zien wat er aan de hand is en uitzoeken hoe we het gaan oplossen.
Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen: 020-8932246, alleen kunnen wij zonder foto van de klacht lastiger beoordelen wat er mis gegaan is. Voor een efficiënte afhandeling raden we dus aan om met ons te mailen of te chatten.
Wij zijn via e-mail te bereiken op info@printenbind.nl. Wanneer je een e-mail stuurt zullen wij deze zo spoedig mogelijk beantwoorden.
Ja, dit is mogelijk als de bestelling nog niet geprint is. Je kunt dan contact met ons opnemen via: 020-8932246 of info@printenbind.nl Wij kunnen dan eventueel iets aanpassen (qua bestelling). Of we kunnen de opdracht in de wacht zetten. Als het bestand dat je geupload hebt toch niet de goede versie is, of je hebt een foutje ontdekt, dan kun je na overleg met ons een nieuw bestand toesturen.
Dat is alleen in overleg mogelijk. Wij proberen de kosten per opdracht zo laag mogelijk te houden en focussen ons op een zeer degelijk online bestelsysteem. Hierdoor is het in veel gevallen niet nodig om langs te komen.

Betreft het toch een bijzondere situatie, dan is langskomen in overleg mogelijk. Je kunt dan contact met ons opnemen, zie Contact of via de live chat
Leverwijze
Bestellingen kunnen op
Maandag t/m donderdag tussen 08:00 - 21:30
Vrijdag tussen 08:00 - 18:00
Zaterdag & zondag tussen 09:00 - 18:00 afgehaald worden op het volgende adres:
Kabelweg 44A 1014BB Amsterdam

Je ontvangt een "status" update als je bestelling klaar ligt.

Lees meer hierover op de pagina afhalen

Eerder afhalen is dus alleen mogelijk als u hier bericht van heeft gekregen. Later afhalen kan altijd, wij bewaren uw bestelling maximaal twee weken. Wacht dus niet te lang met afhalen.
Wij leveren wereldwijd: prijs en levertijd worden bij het bestelproces getoond en is afhankelijk van het land en gewicht. De standaardlevertijden van 48 uur gelden niet voor het buitenland.
De opdracht wordt standaard via PostNL binnen 24 uur bezorgd (in 95% van de gevallen). Je kunt ook kiezen voor spoed of andere vormen van bezorging (ochtendbzorging, avondbezorging, PostNL afhaalpunt, koerier, internationaal). Wil je een hogere leverzekerheid, kies dan voor de optie "ochtendbezorging" of "extra zeker".
Bij pakketpost ontvang je van ons een Track & Trace code. Wanneer wij de bestelling als verzonden hebben gemarkeerd, betekent dit dat deze nu bij PostNL ligt en uit onze handen is. Als de code niet gevonden kan worden, betekent dat hoogstwaarschijnlijk dat deze bij PostNL nog niet is doorgevoerd. Ook is het bij vertraging verstandig om contact met PostNL op te nemen.

Naast pakketpost versturen wij ook brievenbuspakketjes. Dit betekent dat brievenbuspost ook een Track & Trace code krijgt. Ook hier is echter het geval dat we de post aan PostNL hebben overgedragen wanneer de bestelling als verzonden staat gemarkeerd. Omdat de post dan niet meer in ons bezit is, kunnen wij er verder geen invloed op uitoefenen.

Bij overige vragen of opmerkingen kun je altijd contact met ons opnemen.

Is je bestelling al in productie genomen? Dan kan het leveradres of de ophaallocatie nog veranderd worden. Neem hiervoor telefonisch contact op met de klantenservice op nummer 020-8932246. Is de opdracht echter al afgemeld en verzonden, dan is je pakketje niet meer in ons bezit en kunnen wij helaas niets meer voor je doen.
Mijn bestelling
Ja, als de bestelling met de leveroptie "spoed" voor 13.00 uur wordt geplaatst, zal deze dezelfde dag worden verwerkt en verzonden (of afgehaald kunnen worden). Daarvoor wordt 20% extra in rekening gebracht.
Betalen
Je kunt eenvoudig en veilig betalen met de volgende mogelijkheden:
  • iDEAL
  • Paypal
  • Mastercard
  • VISA
  • Bankoverschrijving
  • Op rekening (alleen vaste klanten)
  • Eenmalige incasso
  • Mistercash
  • GiroPay
  • DirectEbanking

Pinnen en contant betalen is helaas niet mogelijk
Het is niet mogelijk om contant te betalen bij het afhalen. Je kunt alleen online betalen. Wij beginnen met de productie van de opdracht zodra wij de betaling hebben ontvangen.
Product
Ja, in de meeste gevallen kan dit. Bij het samenstellen van je opdracht kun je dit zelf aangeven d.m.v. de optie 'aflopend/randloos printen'. Wij rekenen wel een kleine toeslag voor het randloos printen. Als je wilt dat het document van rand tot rand, ofwel randloos wordt geprint, zorg er dan voor dat er geen wit randen in het document zitten. Als er geen bleed wordt aangeleverd vergroten wij het bestand met 1% en snijden wij het vervolgens terug. Lever je wel een bleed aan? Maak het document dan alle zijden minimaal 3 mm groter dan het eindformaat.
Prijzen
Uiteraard betaal je niks als je je bestelling komt ophalen. Daarnaast zijn er meerdere bestelopties; brievenbuspost of pakketpost, beide verzorgd door PostNL en per koerier.
  • Brievenbuspost: € 3,45
  • Afhalen bij PostNL (16.00u) € 5,75
  • PostNL pakketpost € 5,75
  • Zeker (voor 17:00u) € 13,25
  • Ochtendbezorging (voor 10:00u) € 21,50
  • Niet bij buren: +€ 0,50
  • Handtekening: + € 0,70
  • Avondbezorging (alleen dinsdag en donderdag): € 7,00
Ook kan je je bestelling ophalen bij verschillende pick-up points in Amsterdam, dit kost 2,50 euro!
  • Science Park: Café Restaurant Polder
  • Centrum: Café Het Paleis
  • Uilenstede: Sportcentrum VU
  • Zuidas: VU boekhandel
  • Haarlemmerplein: Koffiebar Gezondigd
  • Oost: House of Watt
  • Oud-West: Colibri Gastrobar
  • Zuid: Jack Dish
Natuurlijk kan er ook voor een koerier gekozen worden.
  • Regio Amsterdam: € 12,50 (excl. btw)
  • Buiten Amsterdam: € 2,50 starttarief + € 0,50 per km.
Koerier Internationaal:
  • Een levertijd van 1 werkdag
  • België € 7,35 (excl. btw)
  • Duitsland € 7,80 (excl. btw)
Andere landen: afhankelijk van het formaat, gewicht en afleveradres (land)
Wij werken met staffelprijzen. Dit houdt in: hoe meer je bestelt, hoe lager de prijs. Onze diensten worden voor een zo laag mogelijke prijs aangeboden. Daarom kunnen wij weinig aan de prijs veranderen.

In de productlijst is te zien welk product er op dit moment in de actie is!

Milieu
PEFC is een acroniem voor Programme for the Endorsement of Forest Certification. Dit internationale keurmerk garandeert dat hout- en papierproducten afkomstig zijn uit een duurzaam beheerd bos én dat dit bos in stand blijft. Iedere 5 jaar worden de standaarden voor het PEFC keurmerk opnieuw getoetst en herzien. Op deze manier wordt er goed gelet op de duurzaamheid van de producten.
Het Europese Ecolabel geeft aan dat een product, in dit geval papier, op een milieubewuste manier is geproduceerd. Om dit keurmerk te mogen gebruiken moet een bedrijf aan strenge criteria voldoen, zoals voor emissies naar water en lucht en energiegebruik. Daarbij mag er geen chloorgas als bleekmiddel gebruikt worden. Dit wordt allemaal gecontroleerd door een onafhankelijke partij. Producten met dit label zijn duurzaam geproduceerd met een lagere milieubelasting.
ECF staat voor Elementary Chlorine Free. Papier wordt soms gebleekt om vergeling te voorkomen en het papier een bepaalde witheid te geven. Bij ECF gecertificeerd papier is er geen chloor gebruikt om het papier te bleken maar een verbinding van chloor en zuurstof. Deze verbinding is vele malen minder milieubelastend.
Printenbind probeert op verschillende vlakken bij te dragen aan het milieu. Wij maken onder andere uitsluitend gebruik van papier dat van FSC of PECF-gekeurmerkte bomen afkomt. Daarnaast introduceren wij steeds meer papiersoorten die gemaakt zijn van gerecycled papier of landbouwafval. En zijn wij deelnemer van een programma van PostNL dat de CO2 uitstoot van de verzendingen neutraliseert. Daarnaast hebben we sinds kort de optie ecoprint waarbij wij gebruik maken van ecovezel papier (gemaakt van landbouwafval) en energiezuinige printers. In de toekomst zullen wij nog veel meer veranderingen aanbrengen om nog groener te worden! Meer weten over onze duurzaamheid? Kijk dan hier.
De afkorting FSC staat voor Forest Stewardship Council. Het internationale, onafhankelijke FSC-keurmerk verzekert dat grondstoffen voor hout- en papierproducten afkomstig zijn uit verantwoord beheerde bossen, met alle aandacht voor de mensen die van het bos afhankelijk zijn. Alle grote milieu- en ontwikkelingsorganisaties bevelen FSC aan. Dit maakt FSC uniek. Kies daarom voor FSC-hout en -papier en draag bij aan bescherming van bossen wereldwijd! Wil je meer weten over onze papiersoorten kijk dan hier